21 Eylül 2012 Cuma

Peygamber Efendimiz (s.a.v)'den Altın Öğütler - (34)


Peygamber Efendimiz (s.a.v)'den Altın Öğütler

34. ÇOK SECDE ETMEK KİŞİYİ CENNETE KOYAR ;

Rasulullah (s.a.v)'in hizmetkarı ve Ashab-ı Suffa'dan olan Ebu Firas Rabia b. Ka'b el-Eslemi(r.a) şöyle anlatır:

" Rasulullah (s.a.v) ile beraber geceler, abdest suyu ve diğer ihtiyaçlarını getirirdim. Bana dedi ki:

" Benden bir şey dile" .

Ben de:" Cennette Sana arkadaşlık etmeyi dilerim" dedim.

 " Bundan başka" dedi.

Ben de:" İsteğim budur" dedim. " Sen de nefsine karşı çok secde etmekle Bana yardım et" buyurdu. " (Müslim).

 Hz. Peygamber'in Mevlası Ebu Abdillah Sevban (r.a) Rasulullah (s.a.v)'ı şöyle derken işittiğini rivayet etmiştir:

" Çok secde etmeye bak. Zira sen her secde edişinde Allah seni onunla bir derece yukarı kaldırır. Senden de bir günahı siler. " (Müslim).

Cabir (r.a) Rasulullah (s.a.v)'i şöyle derken işittiğini rivayet etmiştir:

" Şüphesiz gecede bir saat vardır ki müslüman birisi ona rastlarsa Allah'tan dünya ve ahiret işinden hayırlı birşey isterse Allah ona mutlaka bunu verir. Bu her gecede böyledir. " (Müslim).

 Ebu Malik el-Eşari (r.a) Rasulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:

" Hiç bir adam yoktur ki geceleyin uyanır, hanımını da uyandırır, hatta hanımına uyku ağır basarsa yüzüne su serperde ikisi evlerinde namaza kalkar ve gecenin bir vaktinde Allah'ı zikrederse Allah o ikisinin günahlarını bağışlar. " (Taberani).

 Muğire b. Şu'be (r.a) anlatır:Bir gün Rasulullah (s.a.v) öyle namaz kıldı ki hatta ayakları şişmişti. Kendisine:" Allah Senin geçmiş ve gelecek günahlarını bağışladı" denildi. O da şöyle buyurdu:

" Şükreden bir kul olmayayım mı?" . (Buhari, Müslim, Nesei).

İbn-i Abbas (r.a) şöyle anlatır:" Rasulullah (s.a.v) bize gece namazı kılmamızı emretti, hatta bu konuda teşvik edip şöyle buyurdu:" Bir rekatta olsa gece namazı kılmaya bakın. " (Taberani).
 
Kaynak; http://www.sevde.de/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder