20 Eylül 2012 Perşembe

Peygamber Efendimiz (s.a.v)'den Altın Öğütler - (23)


Peygamber Efendimiz (s.a.v)'den Altın Öğütler
 
23. ALLAH'a BİR HACETİ OLAN KİMSENİN NE YAPACAĞI HAKKINDADIR;

Abdullah b. Evfa (r.a) Rasulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:

" Kimin Allah'a veya Adem oğlundan birisine bir haceti olursa, o kişi bir abdest alsın ve abdesti de güzelce alsın ve iki rekat namaz kılsın. Sonra Allah'a hamd ve senada bulunsun, Peygamber'e de salat getirsin ve sonunda da şöyle desin:

" Halim ve Kerim olan Allah'tan başka ilah yoktur. Yüce arşın Rabbini tesbih ederiz. Hamd alemlerin Rabbi olan Allah'a mahsustur. Allah'ım Senden rahmetinin gereklerini, mağfiretinin azimetlerini, her türlü iyilikten ganimet, her türlü kötülükten de selamet isterim. Benim için bağışlamayacağın bir günah, gidermeyeceğin bir üzüntü, rızana uygun olan yerine getirmeyeceğin ber hacet bırakma Ey merhamet edenlerin en merhametlisi. " (Tirmizi, İbn-i Mace).

 İbn-i Mace'nin rivayetinde:

" Ey merhamet edenlerin en merhametlisi" sözünden sonra şu ilave vardır:" Sonra da dünya ve ahiret işlerinden dilediğini ister. Şüphesiz Allah herşeyi takdir eder.

HACET NAMAZI VE DUASI

Osman b. Hanif(r.a) şöyle anlatır:" Rasulullah (s.a.v)'e bir ama geldi ve:

" Ey Rasulellah Allah'a gözümdeki perdeyi açması için dua et" dedi.

Peygamberimiz:" İstersen seni bırakayım sabret" dedi.

Adam :

" Ya Rasulellah gözümün kaybı bana çok zor gelmiştir" dedi.

Peygamber Efendimiz (s.a.v)'de ona;

" Git abdest al sonra da iki rekat namaz kıl sonra da şöyle de:" Ey Allah'ım ben Rahmet Peygamberi Peygamberim Muhammed (s.a.v)ile Sana yöneliyor, Senden istiyorum. Ey Muhammed ben Rabbine Seninle gözümü açması için yöneliyorum. Allah'ım O'nu benim hakkımda şefaatçi kıl, beni kendime de şefaatçi kıl, " sonra adam gözleri açılmış olarak geri döner. " (Tirmizi, Nesei, İbn-i Mace, İbn-i Huzeyme, Hakim).

Kaynak; http://www.sevde.de/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder