1 Ekim 2012 Pazartesi

Peygamber Efendimiz(s.a.v)'in Hayatı - Hacerü'l-Esved


PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.V)'İN HAYATI
Hacerü’l-Esved 

Hacerü’l-Esved (Siyah Taş);

Renginin siyah olması sebebiyle “Hacerü’l-Esved (Siyah Taş)” diye adlandırılmış bulunan bu mü­barek taş, Kâbe’nin şark köşesinde olup yerden bir buçuk metre yükseklikte, kapıya yakın bir yere yerleştirilmiş, üç büyük ve birkaç tane de küçük parçadan müteşekkildir. Etrafı gümüş bir halkayla çevrilidir. Bir başka ismi “Ruhü’l-Esved”dir.

Resûl-i Kibriya Efendimiz (s.a.v), bizzat Hacerü’l-Esved’i kendi eliyle yerine koymuşlardır. İbni Abbas Hazretlerinin bir rivayetine göre, Efendimizin, Hace­rü’l-Es­ved’i yerine koyduğu gün, Pazartesi günü.

Bu mübarek taş, semâvî bir taş olup, Hz. İbrahim (a.s.)’e  Hz. Cebrail tarafından getirilmiştir. Kâbe duvarına yerleştirilmeden evvel, Ebû Kubeys dağında muhâfaza edilmekteydi. Bir rivâ­yete göre, Peygamber Efendimizin “Ben peygamber gönderilmeden evvel, Mekke’de bana se­lam ve­ren taşı, hâlâ biliyor ve tanıyorum!” ifadelerinin işaret ettiği taş, bu Hacerü’l-Esved’dir.

Bir gün, bu taşa yaklaşıp öpen Hz. Ömer, şöyle demişti:

“Çok iyi bilirim ki sen zararı ve menfaati olmayan bir taş parçasısın! Eğer Re­sû­lul­lah’ın seni takbil ettiğini (öptüğünü) görmeseydim asla seni takbil etmezdim!”

Kaynak; http://www.resulullah.org/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder