20 Eylül 2012 Perşembe

Peygamber Efendimiz (s.a.v)'den Altın Öğütler - (18)


Peygamber Efendimiz (s.a.v)'den Altın Öğütler

18. NEFSİ TERBİYE ETMEK;

Zeydu'l-Hayr(r.a)'ın şöyle dediği rivayet edilmiştir:

" Ya Rasulellah, Allah'ın kendisi hakkında hayır dilediği kişideki Allah'ın alameti ile hayır dilemediği kişideki Allah'ın alameti nedir, bana bildir.

" Şöyle buyurdu:

" -Ey Ebu Zeyd nasıl sabahladın?. "

Ben de:" Hayrı ve hayır ehlini isteyerek. Eğer hayra kudretim yetebildi ise ona yöneldim. Eğer kaçırdımsa buna üzüldüm, onu arzuladım" dedim.

Şöyle buyurdu:

" İşte bu Allah'ın hayır dilediği kişideki Allah'ın alametleridir. Eğer sana Allah bu alametlerin dışındaki şeyleri dileseydi sana onları hazırlardı. " (Razzin).

Ebu Hureyre (r.a) Rasulullah(s.a.v)'in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:

" Peygamberlerin sünnetlerinden dört şey vardır. Bunlar;haya, koku sürme, evlenme ve misvak kullanmadır. " (Tirmizi).

 Ebu Hureyre (r.a) Rasulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:

" Size hayırlı ve şerli olanınızdan haber vereyim mi?" bunu üç defa söyledi.

Oradakiler:" Evet bildir" dediler.

Şöyle buyurdu:

" Sizin hayırlınız, hayrı umulup şerrinden de emin olunandır. Şerliniz de hayrı umulmayıp şerrinden de emin olunmayandır. " (Tirmizi).

 Ebu Bekre(r.a)'ın şöyle dediği rivayet edilmiştir:

" Rasulullah(s.a.v)'e şöyle soruldu:

 -İnsanların hangisi daha hayırlıdır?, O da şöyle buyurdu:

 -Ömrü uzun olupta ameli iyi olandır.

-İnsanların hangisi şerlidir?, dediler. Şöyle buyurdu:

 -Ömrü uzun olupta ameli kötü olandır. " (Tirmizi).
Kaynak; http://www.sevde.de

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder